Saturday, December 3, 2011

RUMAH OH RUMAH!!



Assalamualaikum........hai semua ape kabar? sihat ke? dah makan? dh ber@%&$^ (apela aku nih itu pon nak tnye gak ke?) agahagaha.. sebenarnye bukan itu pon yang aku nk cakap or cerita untuk post kali nih... aku nak menceritakan pasal rumah ku syurgaku....

setelah hampir 1bulan lebih aku meninggalkan rumah ku disegamat sempena cuti sem, (eh, ape ni skema je ayat aku nih?) lawak lah plak tibe2.. ok2 kita sambung, rumah disegamat sgt2 bersepah al maklumlah sebulan lebih cuti, rumah pon kosong, so bnyklah sampah, berdebu...

aku n opi n naufal pon kemaslah umah, mmandangkan selambi belom bgn dari tidor, nk kejut cam penat je tgk dier tido, so xsampai hati plak aku nk kejut huhu...penat jugaklah mengemas rumah, byk sgt sampah2...tapi akhirnye setelah 3 jam bertungkus lumus rumah ku telah pon siap dikemas..

cerita pasal rumah, nk mai habaq sket noh pasai umah ni (tuh dia slank kedah sudah mai) hahaha, rumah nih kita kene jaga kebersihan dia, almaklumlah takot2 benda2 yang kita xnmpak nih singgah.. lagi2 rumah yang kita dh lame tinggalkan..

bende2 seperti kapal terbang ke, helikopter kew, leh tersangkut kat umah kita nnty susah plak kite nk kemas hehe, xlah aku memain je, benda2 yg kita xnmpak cm makhluk2 halus, n sebagainye lah akan singgah kalau kita xjage..

ni yang aku nk share sket nih pasal cara untuk menjaga rumah nih, mungkin agak islamik sketlah walaupon aku x cm ustaz, ecewahh tapi bende baik kita leh share same2..kan kan kan ? ngeeeee ~

tips2 menjaga rumah :
1) kene lah salu solat, solat xmau tinggal k. rumah akan bercahaya.
2) rajin2lah mengaji, sebab mengaji nih bukan sahaja hati kita akan tenang tapi kita akan rasa jiwa tenteram, nk masuk rumah pon ase selesa je.
3) sebelom masuk rumah seelok2nya, kita membaca "bismallah", pasti syaitan akan tercampak n xleh masuk umah kitew.
4) last sekali, bertawakkal pada Allah.

actually byk lagi nk kongsi, tapi takpelah setakat itu jew untuk post kali ini.

p/s : jagalah kebersihan rumah kita bersame2.

No comments:

Post a Comment